A fost lansată platforma Edumodul

Specialiștii în intervenție timpurie sunt invitați să elaboreze și să încarce module și lecții pe noua platformă e-learning.

În data de 12 noiembrie Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare a organizat conferința web cu titlul: "Edumodul - platformă online pentru sprijinirea intervenției în cazul copiilor cu o dezvoltare atipică". În cadrul evenimentului a fost prezentată platforma online Edumodul accesibilă în limba română, maghiară, slovacă și engleză. Platforma a fost creată datorită proiectului Erasmus+ „Dezvoltarea copiilor cu dezvoltare atipică prin sprijin online” de Asociația Rejtett Kincsek Down din Nyíregyháza (Ungaria), în colaborare cu Centrum Liberta din Kosice (Slovacia) și Organizația Caritas.

Gazda evenimentului a fost Gábor Gnandt, psihopedagog al Centrului de Reabilitare „Sfântul Iosif” din Satu Mare, implicat și el în dezvoltarea platformei și elaborarea conținuturilor.

Conferința a fost deschisă de părintele dr. Ioan-Laurențiu Roman, directorul general al organizației, apoi Kisari Károly, președintele Asociației Rejtett Kincsek Down a vorbit despre cei doi ani de implementare ai proiectului Erasmus+, prezentând totodată și structura platformei axată pe șase domenii de dezvoltare: motricitate grosieră, motricitate fină, comunicare, socializare, autonomie și abilități cognitive.

Sînziana Cristea, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Satu Mare și-a împărtășit experiențele acumulate în contextul pandemiei legate de educația desfășurată în mediul online, vorbind atât despre barierele, cât și despre oportunitățile acestui nou tip de educație, concluzionând că ne îndreptăm totuși spre modernizarea sistemului educațional.

Dr. Attila Kálmán Kósa, coordonator al Centrului de Reabilitare „Sfântul Iosif” a scos în evidență trei aspecte importante referitoare la platforma online. Utilizarea platformei poate întâmpina dificultăți atât din partea specialiștilor, cât și din partea părinților (din cauza condițiilor tehnice necorespunzătoare și a nivelului scăzut al competențelor digitale). A subliniat că platforma a fost dezvoltată pentru a fi utilizată de adulți – specialiști și părinți. A atras atenția asupra faptului că deși oferă numeroase avantaje, platforma online sprijină intervenția tradițională, desfășurată față în față, dar în niciun caz nu o substituie.

Psihopedagogul Gábor Gnandt a vorbit participanților despre modulul dezvoltat în limba română având ca titlu: „Tulburări de alimentare la sugar și la copilul mic”. În elaborarea modulului, pe lângă Gábor Gnandt s-au implicat mai mulți specialiști ai Centrului de Reabilitare „Sfântul Iosif”, și anume: medicul dr. Attila Kálmán Kósa, asistentul social Andrea Bándi, psihopedagogii Andrea Lieb-Nemes și Tímea Szabó, și nu în ultimul rând terapeutul Vojta și fiziokinetoterapeutul Emese Szátvári.

Psihopedagoga Orsolya Fülöp, coordonator de specialitate al proiectului Erasmus+ a detaliat modulul de recunoaștere a cuvintelor disponibil în limba maghiară destinat copiilor care nu reușesc să învețe să citească prin metoda tradițională din cauza unor dificultăți la nivelul percepției și analizei auditive.

Szélig Éva, psihopedagog al Asociației Rejtett Kincsek Down a familiarizat participanții cu un modul disponibil de asemenea în limba maghiară: „Cine joacă așa? Modul muzical de dezvoltare a comunicării și vorbirii la copii”, iar Ódor Fruzsina Anna a făcut o introducere în modulul „Posibilități de dezvoltare a abilităților sociale ale copiilor cu autism”.

Soltész György, managerul de proiect al Centrum Liberta a oferit informații despre modulul elaborat în limba slovacă: „Lecții de dezvoltare a abilităților de motricitate fină ale copiilor cu dizabilități motorii”.

La sfârșitul evenimentului, Gábor Gnandt a lansat o invitație pentru toți specialiștii prezenți la conferință să elaboreze și să încarce materiale pe platformă, fie în limba română, fie în limba maghiară și i-a îndemnat să folosească cu încredere platforma https://edumodul.hu/ro pentru a diversifica și a îmbogăți paleta serviciilor oferite.